Com puc preparar podcasts educatius (nivell avançat)

 II UE

Lloc
en línia
Places
20 alumnes
Dies
20, 21, 22, 27 i 28 de juliol de 2021.
Horari
de 16 a 18 hores
Durada
10 hores
Destinataris
Està dirigit als assistents que prèviament hagin fet el taller inicial per preparar podcasts i que vulguin continuar implementant les tècniques per aconseguir un producte sonor professional per enganxar l’atenció de l’alumne i que aconsegueixi l’objectiu desitjat: ensenyar.
Horas FPP
10 hores
Preu
Professorat UIB: gratuït. Altres membres de la comunitat universitària, estudiants, desocupats i jubilats: 28 euros. Altres col·lectius: 45 euros.

 Matrícula

 

Matrícula oberta                                                   Programa per descarregar

Professora

Maitane Moreno, periodista de la Cadena SER, llicenciada en Comunicació Audiovisual i formadora en tècniques per parlar en públic.

Introducció

El podcast s’ha convertit en una eina habitual per complementar la docència universitària. Aquest producte sonor es pot produir i editar amb facilitat si se’n coneixen les tècniques adequades, i obre un escenari de múltiples possibilitats acadèmiques als docents, alhora que ens apropa al llenguatge dels estudiants.

Es tracta d’un curs avançat per elaborar el contingut, enregistrar, editar i pujar a les plataformes digitals més adequades els podcasts educatius. Està dirigit als assistents que prèviament hagin fet el taller inicial per preparar podcasts i que vulguin continuar implementant les tècniques per aconseguir un producte sonor professional per enganxar l’atenció de l’alumne i que aconsegueixi l’objectiu desitjat: ensenyar.

El curs pràctic s’adapta a tots els professors, de qualsevol cicle formatiu (primària, secundària, FP i ensenyament universitari), que vulguin aprendre a introduir el podcast com a eina educativa en la seva docència.

Segons l’Institute Reuters, 6 de cada 10 joves consumeixen podcasts de manera habitual. És el seu llenguatge, així que hem d’aprendre a crear documents sonors que incloguin els continguts curriculars i que generin interès.

Objectius

L’objectiu d’aquest taller pràctic és adquirir els coneixements avançats de creació, locució i edició de podcasts educatius, així com saber de quina manera es poden pujar a les plataformes digitals en línia més adients en funció del contingut.

  • La importància de la continuïtat per crear un podcast que tingui coherència.
  • Els recursos de la veu, nivell avançat: la locució radiofònica.
  • Edició avançada: entrevistes, sintonies, caretes i ràfegues.
  • Quines són les principals plataformes en línia per a podcast i com pujar el meu producte sonor.

Programa

SESSIÓ 1: La força d’un contingut interessant que es recorda

  • Què és la continuïtat, i la importància en el meu podcast
  • Entrevistes i diàlegs: per què els hi he d’incloure
  • Com evocar imatges amb la paraula
  • El poder de les històries II: la força d’allò inesperat

SESSIÓ 2: Tècniques professionals de ràdio per a la posada en escena

  • Modular la veu: com ho fan els locutors professionals
  • Transmetre passió amb la meva veu

SESSIÓ 3: Tècniques avançades d’edició

  • Com afegir sons, música i efectes al meu podcast
  • Edició avançada: diàlegs i entrevistes, música, caretes i ràfegues (què són i per a què serveixen)
  • Les plataformes online: com he de pujar el meu podcast a Internet

Metodologia

És un curs en línia en directe a través de l’aplicació Zoom. El material didàctic s’entrega per avançat, de manera que les sessions se centren a aprendre les tècniques per crear podcasts i en la participació constant dels assistents.

La metodologia del taller inclou pràctiques durant totes les sessions, amb l’objectiu que l’assistent apliqui el que ha après des del començament del curs. La formadora corregeix aquestes pràctiques de manera individualitzada a cada docent, la qual cosa suposa un valor afegit i permet aprendre més aviat. Aquestes correccions inclouen consells personalitzats.

Escoltar, demanar i practicar són els mètodes més eficaços per aprendre a crear podcasts educatius.

Hores de formació permanent del professorat

Aquesta activitat  ha estat homologada amb 10 hores, segons consta a la Resolució de la Comissió de Formació del Professorat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, de 13 de maig de 2021.

Llengua vehicular

Castellà

Matrícula