El podcast com a eina educativa, la conquista des de l'àudio

 II UE

Lloc
en línia
Places
15 alumnes
Dies
7, 8, 13 i 14 de juliol de 2021.
Horari
de 16 a 18 hores.
Durada
10 hores
Destinataris
 El curs pràctic està dirigit a tots els professors, de qualsevol cicle formatiu, que vulguin aprendre a implementar el podcast com a eina educativa en la seva docència.
Hores FPP
12 hores
Preu
Professorat UIB: gratuït. Altres membres de la comunitat universitària, estudiants, desocupats i jubilats: 28 euros. Altres col·lectius: 45 euros.

 Matrícula

 

Matrícula oberta                                                           Programa per descarregar

Professora

Maitane Moreno, periodista de la Cadena SER, llicenciada en Comunicació Audiovisual i formadora en tècniques per parlar en públic.

Introducció

El curs pràctic està dirigit a tots els professors, de qualsevol cicle formatiu, que vulguin aprendre a implementar el podcast com a eina educativa en la seva docència.

Segons l’Institute Reuters, 6 de cada 10 joves consumeixen podcasts de manera habitual. És el seu llenguatge, així que hem d’aprendre a crear documents sonors que incloguin els continguts curriculars i que generin interès.

Per aquesta raó, l’àudio és una eina molt útil i versàtil perquè els alumnes de cicles educatius de primària, secundària, FP i ensenyament universitari aprenguin a través del podcast.

Perquè no tan sols ensenya; també entretén i permet fer servir diferents llenguatges (storytelling, entrevistes, diàlegs, música i efectes de so) que aconsegueixen enganxar l’atenció de l’estudiant. El resultat és que els alumnes aprenen d’una manera diferent que va més enllà de la manera tradicional d’impartir docència.

El podcast s’ha convertit en una eina habitual per complementar la docència universitària. Aquest producte sonor es pot produir i editar amb facilitat si se’n coneixen les tècniques adequades, i obre un escenari de múltiples possibilitats acadèmiques als docents, alhora que ens apropa al llenguatge dels estudiants.

Objectius

La finalitat d’aquest taller pràctic és saber com s’elabora un podcast, des de tres perspectives diferents:

  • Quines són les eines per crear un contingut que capta i que manté l’atenció de l’alumnat.
  • Els recursos de la veu i com els he de fer servir.
  • Ensenyar a gravar i editar el podcast amb eines tecnològiques senzilles.

Programa

La fórmula per preparar el contingut del podcast:

  • Com estructurar el meu podcast: fórmules per argumentar i persuadir
  • Com començ i com acab el podcast?
  • Trucs per a l’exposició oral: frases curtes, missatges directes, repetir el que és important

Com captar i mantenir l’atenció de les persones:

  • Segmentar i agrupar els arguments al meu podcast
  • El poder de les històries

Els recursos de la veu: vocalització, volum, entonació, ritme i pauses.

Eines senzilles per gravar i editar el meu podcast.

Metodologia

És un curs en línia que es fa en directe a través de l’aplicació Zoom. El material didàctic s’entrega per avançat, així que les sessions se centren a aprendre les tècniques per crear podcasts i en la participació constant dels assistents.

La metodologia del taller inclou pràctiques a totes les sessions amb l’objectiu que l’assistent apliqui el que ha après des del començament del curs. La formadora corregeix aquestes pràctiques de manera individualitzada a cada docent, la qual cosa suposa un valor afegit i permet un aprenentatge més ràpid. Aquestes correccions inclouen consells personalitzats.

Escoltar, demanar i practicar són els mètodes més eficaços per aprendre a crear podcasts educatius.

Hores de formació permanent del professorat

Aquesta activitat  ha estat homologada amb 12 hores, segons consta a la Resolució de la Comissió de Formació del Professorat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, de 13 de maig de 2021.

La formació corresponent a aquesta sol·licitud ja està certificada i els participants la poden veure al seu portal del personal.

Llengua vehicular

Castellà

Matrícula